Jag är så djup besviken och förbannad…

För tredje gången denna säsong blir en match avbruten pågrund av en smällare.

Fotbollsallsvenskan 2011 vill nog de flesta glömma. Jag är djupt besviken på de individer som åker till en fotbollsmatch och förstör för alla andra.

Idag var det första gången man har varit på en fotbollsarena och en match som har blivit avbruten för att en eller några personer vill förstöra för alla andra. Att kasta in 5-6 smällare är helt sjukt!

Jag vill inte idag ge något lag skulden och kommer inte göra detta men varför? varför? och återigen varför? kastar man in smällare i en fotbollsmatch? Varför vill man förstöra för alla andra som har betalat för att se matchen? Varför vill man återigen förstöra?

Vi vet alla vad straffet kommer att bli, det lags supportrar som blir skyldiga kommer att åka på en 0-3 förlust. Men det som skulle varit mest rättvist var att spela om matchen inför tomma läktare, då kan matchen spelas utan att förstöras istället för att ge något lag segern.

Enligt Canal+ var det en MFFare som kastade in, enligt mig som var på plats har jag det svårt att tänka mig att det var en MFFare efter Malmö hade ledningen med 1-0 när matchen bröts. Som dagt, jag vill inte peka ut någon eller några personer i detta men det är helt sjukt att det händer.

Idag när man kom ner i mediacentret pep det i öronen. En kamerakille som stod bakom målet fick lämna och söka läkare och enligt honom så landade ett av knallskotten bredvid honom.

Först var det MFF – HIF som avbröts och sen var det dags för Stockholmsderbyt mellan Assyriska – AIK som avbröts, och nu MFF – DIF. Det är tre matcher som har avbrutits och var håller fotbollen på att gå till?

Jag fann inga ord idag när jag rapporterade. Jag visste inte vad jag skulle skriva till de jag rapporterade till, jag var mållös, jag var besviken och jag var förbannad att man kan göra som man gör, jag ställer frågan igen, varför vill man förstöra för alla andra? varför??

Vad ska man göra för att slippa dessa individer som håller på att bråka? Ska man höja säkerheten eller vad ska man egentligen göra? Oavsett vad man gör så kommer det vara individer kvar som håller på att bråka.

Jag orkar inte längre, fotbollsallsvenskan 2011 kommer att gå i graven, ingen vill minnas den, jag bryr mig snart inte längre, jag är så himla trött på dessa individer som ska förstöra för oss som vill se en vanlig fotbollsmatch.

Jag tycker det är synd om de barnfamiljer som vill se på fotbollen, men varför ska de vara rädda för att de ska ta sig till arenorna? Kanske göra som IF Brommapojkarna gjorde förra året, ha matchen och derbyn runt lunch på en helg, inte för jag tror att huliganerna försvinner.

Ja, vem som ligger bakom detta är fortfarande oklart. Men jag är djup besviken och har varit så jävla besviken hela dagen och kommer vara det mycket längre fram i livet. Jag är helt förstörd av dessa händelser som är en trogen supporter till fotbollsallsvenskan. Jag bryr mig om fotbollen och de allsvenska lagen och när sånt här händer blir man bara trött och ledsen. Låt nästa säsong starta så vi kan slippa detta året!

Posted on 30 juli 2011, in Fotboll and tagged . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Bra, riktigt bra, Andreas. Jag är som du, mållös. Nu laddar vi om för en bra match på onsdag. Låt oss slippa all idioti då…

Kommentera

