Kjell & Companys hemsida nere…

…den orkade inte med trycket…Kjell och Company (http://www.kjell.com) har i hela februari månad haft rea på utvalda produkter, men idag när dem skulle höja rean till 80% så orkade inte deras hemsida med längre.

Jag var själv inne klockan 09.00 i morse och försökte komma in och kolla vad dem hade kvar, men två timmar senare har jag fortfarande inte kommit in på deras hemsida, och det betyder att det är så pass mycket folk inne på sidan som gör att den ligger nere förtillfället.

Att gå från 50%s rea till 80%s rea gör att hemsidor går ner direkt.

Nu hoppas jag att det finns något kvar när jag ska handla 🙂
Inte för att jag vill ha något speciellt utan bara köpa en massa onödiga saker 🙂

Posted on 21 februari 2011, in kjell & company and tagged . Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. Samma här 🙂 Har inväntat datumet med spänning för att handla onödiga billiga saker men så blev man ju rätt besviken när sidan ligger nere. Jag kommer inte heller in har försökt i 2 timmar jag med 🙂

  2. Jag har precis som du försökt komma åt deras sida sen kl 09.00 imorses. Dock vet jag inte hur du kan vara så säker på att servern ligger nere pga hög belastning från användare, jag har inte hittat några bevis på detta.

  3. Svar till Mattias:
    Ja, nu fungerar hemsidan, men nu verkar de ha tagit bort ”Super-Rea” från menyn! Vilka jävlar..

  4. Svar till Pär:
    Det är jo uppenbart att den är nere eftersom jag kom in en gång, men sen kom samma meddelande igen. Servern går jo ner när så pass många personer är inne samtidigt på sidan.

  5. Svar till Andreas:
    Jävligt fult av dom att plocka bort rean, om de nu inte lägger ut den igen så snart allt verkar mer stabilt…
    Varan jag skulle köpa på rean har de helt tagit ut ur sortimentet oxå…svin…

  6. Svar till Mattias:
    Står på deras hemsida nu
    ”Tyvärr klarade inte vår server av den ökade trafiken från alla som ville in och ta del av Super-REA:n.

    Vi kommer gå igenom alla ordrar som inkommit under morgonen, och fördela ut varorna allt eftersom. Finns det fortfarande REA-varor kvar efter detta kommer de puliceras igen på kjell.com.”

    De kanske skulle ha kollat igenom hur pass mycket deras server klarade innan de skulle satt en super rea 😉

  7. Kan tillägga att eftersom jag visste vilken produkt jag ville ha så mailade jag min beställning till dom när jag märkte att sidan inte gick att nå, fick precis bekräftelse på att beställningen är godkänd. 🙂

  8. Svar till Mattias:
    Då får man kanske också testa och göra det 🙂
    Jag tror sidan kommer upp under veckan igen 🙂 Man har redan allt skit hemma, men man vill ha ännu mer.

Kommentera

