Kallt och skönt nere i Citytunneln…

…i dagens övning…
Jag kan börja med att man kan säga att dagen började bra.
Visst, man fick gå upp klockan 05.20 men det blev bra när vi skulle ta oss från Brandstationen till Triangeln.

Då är vi på väg till bussen och får se att vi ska åka med Malmö FFs spelarbuss. Jag menar, vem får åka med den varje dag? 🙂


Foto: Privat

Men, men.

Övningen var som sagt nere i Citytunneln idag och som ni kanske har sett via Sydsvenskan och Skånskan så var det ett tåg som hade börjat brinna och en massa supportrar.

Ni kan kolla på de inlägg här:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1300314/Brand-och-kravaller-pa-Triangeln.html

http://www.skanskan.se/article/20101117/MALMO/101119527/1004/*/brand-och-upplopp–i-citytunneln

Jag är visserligen inte med på dessa två filmer men min uppgift var att vara skadad i Citytunneln och att någon skulle rädda mig.
Men jag tyckte det tog så pass lång tid innan dem kom så jag passade på att sova en stund. 🙂
Vad jag vet, så måste jag vara den första som har gjort det sen tunneln stod klar 🙂

Men det var rätt skönt nere i tunneln tills de drog igång fläktarna.
Då blev det kallt och då ville man inte ligga kvar där!!

UNIKT och HISTORISKT är detta!

Jag låg i tunneln ungefär i en timme innan räddningstjänsten kom och räddade mig.


Foto: Patrik Olsson

Historisk eller inte, jag tycker det 🙂

I övrigt slutade man efter övningen så det var rätt skönt! 🙂

Posted on 17 november 2010, in Citytunneln and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

