Malmö FF, Svenska MÄSTARE!!!

…men min tippning av årets allsvenska gick inte som jag trodde…
Den 13onde mars 2010 tippade jag fotbolls allsvenskan för herrar såhär.

1. Elfsborg
2. IFK Göteborg
3. AIK
4. Kalmar FF
5. Malmö FF
6. Helsingborg
7. Häcken
8. Gefle
9. Trelleborg
10. Örebro
11. Mjällby
12. Halmstad
13. Brommapojkarna
14. GAIS (KVAL)
15. Djurgården
16. Åtavidaberg

Men efter 9 månaders spel kan man nu komma fram till att jag inte kan ha många rätt.

Årets fotbolls allsvenska slutade såhär.

1. Malmö FF, 65 p.
2. Helsingborgs IF, 63 p.
3. Örebro SK, 52 p.
4. IF Elfsborg, 47 p.
5. Trelleborgs FF, 44 p.
6. Mjällby AIF, 43 p.
7. IFK Göteborg, 40 p.
8. BK Häcken, 40 p.
9. Kalmar FF, 40 p.
10. Djurgårdens IF, 40 p.
11. AIK, 35 p.
12. Halmstad BK, 35 p.
13. GAIS, 32 p.
14. Gefle IF FF, 29 p.
15. Åtvidabergs IF, 29 p.
16. IF Brommapojkarna, 25.

Det vill säga att jag hade 1(!) rätt och det var Halmstads BKs tolfte plats.

Jag kommer lägga in lite bilder från guldfirandet på Swedbank Stadion under kvällen!

Posted on 07 november 2010, in Allsvenskan, Allsvenskan 2010, Fotboll, Malmö FF and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

