Stockholm dag 2…

…är nu också slut…

Igår var det dag 1 som var slut och idag var det dag 2 som är slut.

Idag har jag och Sandra gått över 16.000 steg, och det är lika mycket som man ska gå under tre dagar.

Men det har hänt en hel del idag.
Vi vakande upp klocka 07.30 då vår underbara alarmklocka ringde.

Frukost och därefter fixade vi till oss för att ta oss in mot Slussen.
Buss mot Stadshuset och därefter 45 minuters visning där inne.

Måste säga, trots att man är ung, så är det roligt att åka på såna här ställen och kolla sig runt 🙂

Denna visning började klockan 10.00 så vi var klara strax innan elva.
Då tog vi oss vidare emot Riksdagen där vi skulle få oss en visning av Emil Eriksson, och det var inte igår man träffade honom. 🙂

Måste säga att han var en av de bästa guiderna man har haft på länge 😉 hehe

Mc Donalds väntade senare vid 12.15 tiden på slussen och en god Big Mac satte sig bra i magen.

Eftermiddagen samt kvällen ägnade vi på Djurgården då vi hann med 4 aktiviteter.

Först var det ett trevligt akvarium som vi besökte, som innehåll lite tropiska djur och så.

Därefter blev det Vasa museet, och det såg lika dant ut där som när jag var där senast för några år sen 😉

Allsång på skansen väntade och vi fick bra platser, endast 5 meter ifrån scenen, och enligt källor så befann jag mig på TV rutan mellan 20.00 till 21.00. Man väntar bara på att sändningen ska läggas ut på SVT Play för att leta upp mig. 🙂

Ja, vid halv 11 skulle jag tro, befann vi oss igen på hotellet.

Tyvärr kan jag inte leverera några bilder i detta inlägg, då jag har problem med mitt bildprogram.
Den vill inte skapa vattenstämpel på bilderna, då jag tyvärr har blivit utsatt för stöld av bilder, så måste jag sätta stämpel igen.

Men bilderna kommer snart i ett annat inlägg, så håll utkik.

Posted on 10 augusti 2010, in Stockholm and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

