Trafik | Skånetrafiken måste göra något…

…innan det kommer en allvarlig skada…

För er som är aktiva på min blogg eller möjligtvis på sydsvenskan.se har kanske märkt att det har öppnats en debatt på deras artikel om de varma bussarna i Malmö, och nu måste även jag lägga några ord om denna plåga.

Att Veolia transport har fått nya bussar är jo bara en stor myt. Dessa bussar kom runt 2007, det året man satt i klassrum 104 på Oxievångsskolan, då satt man där och räknade alla bussar, då de hade sina tillverkningsnummer på sidorna.

Nu, tre år senare har bussarna bara blivit sämre och kvalitén är inte bra längre. Både Arriva och Veolia transport har gått ut i meddelande att de ska göra något åt bussarna, men det har inte skett ett piss det senaste året.

Och nu är det värmen som gör det ännu värre eftersom det inte finns någon kall luft ombord på bussarna. Nu har jag inte åkt buss i den svenska hettan, men för några veckor sen var jag ute i stan och skulle åka hem. (åkte buss in till stan och var verklien svettig när jag hoppade av bussen, och då var det nästan bara jag och chauffören på bussen.) Det slutade med att jag valde tåget som var svalt och skönt att ta sig hem i.

Och nu skriver jag detta meddelande för att Skånetrafiken (som är en hög amatörer) ska göra något åt denna situation. Kanske ge bussbolagen hårdare krav? eller kanske besikta de bussar som kör i stan?

Visst, jag kanske gnäller mycket, men om man vill ha kvar sina kunder så måste man sköta sig.
Anledningen varför jag kallar Skånetrafiken för amatörer är att de svarar på alla mail 2 veckor senare, lång telefonkö som gör att man inte vill sitta kvar i den och sen många andra fel.

Nej, fixa bussarna, annars kommer jag att börja cykla till hösten till skolan, och då förlorar ni 26 kr/om dagen. Det kommer bli en ekonomisk förlust för er! 🙂

Posted on 22 juli 2010, in Arriva, Skånetrafiken, Veolia transport and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Jag håller med dig till 100! På sommaren är det en plåga att åka bussarna för de blir så j*kla värma. Jag kommer också sluta åka buss om det inte blir bättre!

Kommentera

