Resa | Hemma igen efter Kroatien…

…och det är skönt att vara hemma…

Ja, för många har det kanske kommit som en ”chock” att jag väljer att åka ner till varma Kroatien när jag inte alls är glad för att bada och sola, men jag måste säga att jag har haft sjukt skoj där nere.

De som jag åkte med var, jag, min älskling (Sandra) och hennes familj med 24 andra personer.

Allt börjades i lördags den 26de juni då man skulle börja packa sin väska, jag hade under dagen tvättat alla mina kläder och sen in i torktumlaren för att få allt torrt snabbt. Packningen gick snabbt och sen var det dags att lägga oss.

Jag och Sandra vaknade upp runt 07.15 och blev körda ungefär 07.40 av pappa till Malmö Airport.

Där träffade vi alla de andra som skulle med på resan och checkade in och snackade loss.

Planet gick från Malmö runt 09.15 tiden. Resan tog hela 2 timmar ner (till Pula) och direkt när man steg av planet så märkte man direkt att man hade kommit till ett varmare land. Det var sjukt varmt att lämna planet, men som tur var så gick det snabbt att komma in till terminalen.

Bussresa till hotellet som ligger i Porec. För er som inte vet var denna stad ligger så är det i dem norra delarna av Kroatien.

Incheckning och sedan blev det mat. Började med att äta Pizza och inte vilken pizza som helst utan en Hawaii pizza. (Måste varna med att dessa pizzor var så himla goda att jag säkerligen kommer att nämna det fler gånger under denna berättelse.)

Direkt efter maten så var det poolen som gällde. Och det var skönt att komma i poolen och bada. Tyvärr var det inget premiär dopp i vattnet eftersom jag badade i havet en vecka tidigare, men det var skönt ändå 🙂

På kvällen (som alla andra kvällar) så var det stan som gällde och det var även där vi åt middag på kvällen. Det varierade mellan två restaurang som vi åt på under kvällarna. Och dessa var ”Tre Tunnor” och hos ”Svensken”. (Fråga mig inte varför han kallas svensken, men det är inget som jag har hittat på 🙂 )

Dagarna såg ut såhär i tidschema. (ungefär)

09.15-09.30 Vaknade man och gjorde sig i ordning
09.30-10.00 Frukost
10.00-12.30 Poolen (Sola/Bada/Andra aktiviteter)
12.30-13.15 Lunch (God mat som Pizza, Wienerschnitzel,  Cordon Bleu)
13.15-15.00 Poolen (Sola/Bada/Andra aktiviteter)
15.00-18.30 Ta det lugnt i  lägenheten.
18.30-23.00 Vandra runt i staden Porec

Det var ungefär såhär det såg ut för oss när vi var i Kroatien.

Men den roligaste dagen av dem alla var ändå när vi körde vattenskoter. Enligt hastighetsmätaren så låg man uppe i ungefär 50 knop! och det motsvarar ungefär 90 km/h. Det var faktiskt riktigt härligt att köra vattenskoter. Tyvärr har jag ingen bild på mig när jag kör just idag men jag har planer att lägga ut dem någon dag 🙂

Andra aktiviteter som vi hade istället för att sitta och dega vid poolen var att vi gick ner från hotellet och spelade minigolf (där jag vann alla gånger när vi spelade) samt hoppa studsmatta.

Många kanske tänker ”gud vilket tråkigt schema ni har” men jag måste säga emot er, jag hade sjukt trevligt i Kroatien, dock var det varmt där och det är verkligen inget som jag gillar i vanliga fall. En dag hade vi upp emot 32 grader i skuggan!!!!, ni kan då tänka er hur varmt det var i solen.

Hemresan skede idag (söndag 4/7) och då var det samma som gällde när vi åkte ifrån Oxie, upp klockan 07.15 och sedan checka ut och därefter bege sig tillbaka till Pula Airport.

Jag var hemma runt 14.30 och då var man lagom trött.

Jag rekommenderar alla att åka dit!

Fiskmåsarna var inte små!!!!

Posted on 04 juli 2010, in Kroatien and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

