Fotbolls VM | 12 dagar kvar…

…och jag kommer bevaka detta VM enormt mycket…

För er som följde mina nyheter om Hockey VM vet att jag även skulle bevaka fotbolls VM 2010.

Tyvärr blir det inga matcher på plats, då jag verken har pengar till att resa dit och sen är de flesta biljetter redan slutsålda.

Prisuppgifter för biljetterna:
Gruppspel 80-160 US
Åttondels 100 – 200 US
Kvartsfinal 150 – 300 US
Semifinal 250 – 600 US
3/4de pris 150 – 300 US
Finalen 400 – 900 US

Tänk då att U21 finalen 2009 kostade mellan 21 – 300 KR.

En US är i dagsläget 8,20 kr.
Så en plats på långsidan i finalen kostar ungefär 7380 kronor.
Rimligt pris tycker jag. 🙂

Som ni redan vet (hoppas jag) så kommer inte Sverige att deltaga i detta mästerskap.
Personligen tycker jag att det är skräll, men Lagerbäck var verkligen inte bra att coacha ett lag.

Men vi har svenska tränare där ner och sen har vi 3 domare som kommer att delta i turneringen.

Tränarna är Lars Lagerbäck som coachar Nigeria och sen har vi Sven-Göran ”Svennis” Eriksson som är coach för Elfenbenskusten.

Och våra svenska domare är Martin Hansson (Huvuddomare), Stefan Wittberg (Assisterande domare) och Henrik Andren (Assisterande domare).
Vi får se hur långt detta team kan gå. Men självklart så tror jag att de får VM finalen som spelas den 11 juli.

Spelschemat har redan varit släppt sen en tid tillbaka och det kan ni hitta här.
http://www.fifa.com/worldcup/matches/index.html

Som jag har skrivit innan så kommer jag att följa detta mästerskap in i bomben och även kolla på alla matcher som går att kolla på.
Tyvärr kommer semester att stoppa mig från en veckas tittande, och det kommer bli svårt att hålla sig uppdaterad när man kommer tillbaka, men man får verkligen försöka att ha koll. 🙂

Hur det kommer gå för våra grannar Danmark så hoppas jag på ett slutspel och kanske en final, men så långt tror jag faktiskt inte att de går, tyvärr.

Det stora samtalsämnet nu inför VM har varit VM bollen som är gjord av Addidas.
Tre av de stora målvakterna ger bollen mycket dålig kritik och det skulle även jag ha gjort om jag skulle fått denna bollen mot mig.

Som jag förstår så är denna boll extrem lätt och kan ändra riktig hur lätt som helst.
Jag vet inte vad som händer, men tydligen vill Fifa att det ska bli många mål och målvaktsskandaler i årets mästerskap.
Vem vet?

Vem som kommer att vinna mästerskapet kan jag inte tippa i dagsläget.

Men jag kommer när det är en vecka kvar att sätta mitt tips!

Viktig information inför VM
Fotbolls VM

Posted on 30 maj 2010, in Fotboll, Fotbolls VM 2010 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

