Militärövning | Dag 3…

…och man är dödens snart…

Man blir bara tröttare och tröttare genom att vara i väg på militärövning.

Idag är men dödens och orkar liksom knappt göra något.

Men idag blev det bara en halv dag i tjänst.

Vi vaknade upp vid 05.40 och åt frukost klockan 06.00.

Vid 06.30 blev jag och Linus hämtade till dagens övning.

Vi skulle leka ”vakter” då vi skulle vakta farliga kemikalier och material till hemma gjorda bomber och så vidare. Nu tänker ni säkert, farliga kemikalier, det låter farligt, men lugna, alla flaskor var med vatten.

Eller vänta?

Nej, två flaskor var med riktig medel i och var riktigt farliga. 🙂

Allt gick bra, förstås, ännu mer väntan som gjorde att man blev extremt trött.

Men idag var det rätt roligt, för det var meningen att militärerna skulle ta oss i säkerhet och sen fråga ut oss exakt vad vi höll på med. Men samtidigt var där miliser (som är i försvaret) i ”fabriken” och krigade mot dem som anföll, så vi fastade mitt bland allt krigande, det sköts hel vilt samt som det kastades en massa handgranater samt sköts med bazooka. Riktigt häftigt var det 🙂

Under hela övning hade vi på oss en gasmask som gjorde att det blev lite svårare för militärerna att utför det som de skulle.

Men övningen gick bra och jag var tillbaka till lägret ungefär vid halv ett.

Resten av dagen har blivit slö tid i min säng, där jag ungefär bara har kollat på film.

Tro mig, man orkar inte göra ett piss efter övningarna.

Faktiskt ”värre” än skolan, men sjukt mycket roligare 😀


Jag i den fina gasmasken 🙂

Posted on 19 maj 2010, in Militärövning and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

