Hockey VM | Målrik afton…

…och Sverige tog en stabil seger…

Hockey VM är inne i det riktiga slutspelet.

Bio besök stoppade mig att se Sverige – Lettland, men eftersom man mötte ”Lättland” så var det kanske ändå inget att se.

Rapporter fick man under filmen.
Nu tror ni säkert att jag satt och läste smsen under filmen, ha, men då trodde ni fel 🙂

Sverige vann sin match med 4-2 och får därmed 3 härliga poäng.

Jag fick istället ägna mig med att se våra grannar så stryk av Norge.

Inte ett dugg roligt att se, men är man hockey fantast så är man.

Det blev i övrigt många mål i dagens matcher.

Hela 27 mål gjordes och snittet ber mål (av alla matcher) var att det blev mål var 8,8onde minut.

Helt fantastiskt att det blir så mycket mål, men det måste vara roligare att se en jämn match som slutar med 1-0 eller 2-1. 🙂

Kvällens resultat blev följande:

Grupp E: Slovakien – Danmark 0-6 (!)
Grupp F: Kanada – Norge 12-1 (!) Stackars målvakt..
Grupp E: Finland – Vitryssland  2-0
Grupp F: Sverige – Lettland 4-2

Nästa inlägg för mig angående hockey VM blir på söndag. 🙂

Posted on 14 maj 2010, in Hockey, hockey vm, Ishockey and tagged , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

