Allsvenskan 2010 | Efter 11 omgångar | Min tippning…

…har gått åt skogen…

Allsvenskan 2010 är nog den bästa och mest underhållande serie, om man kollar på lagens form.

AIK, svenska mästare och cup vinnare, vad tusan har hänt?
De ligger sist, och deras tränare har avgått.

IFK Göteborg, ungefär samma, förlorar mot ”bottenlag”, men tar de viktiga matcherna.

Malmö FF och Helsingborgs IF samt Elfsborg har öppnat starkt och har imponerat på årets allsvenska.

Jag tippade såhär den 13onde mars 2010.

1. Elfsborg
2. IFK Göteborg
3. AIK
4. Kalmar FF
5. Malmö FF
6. Helsingborg
7. Häcken
8. Gefle
9. Trelleborg
10. Örebro
11. Mjällby
12. Halmstad
13. Brommapojkarna
14. GAIS (KVAL)
15. Djurgården
16. Åtavidaberg

Och jag kan väl säga att jag har noll rätt?
Låt mig räkna.

1. Helsingborg 0 poäng
2. Malmö FF 0 poäng.
3. Örebro 0 poäng.
4. IF Elfsborg 0 poäng.
5. GAIS 0 poäng.
6. Mjällby 0 poäng.
7. Djurgården 0 poäng
8. Brommapojkarna 0 poäng.
9. Gefle 0 poäng.
10. Halmstad 0 poäng.
11.  IFK Göteborg 0 poäng.
12. Kalmar FF 0 poäng
13. Åtvidaberg 0 poäng.
14. BK Häcken 0 poäng.
15. Trelleborgs FF 0 poäng.
16. AIK 0 poäng.

Ja, som ni kanske ser så stämmer inte ett ända lag?!?!?!?!?!??

Och jag tyckte ändå att jag studerade lagen rätt bra inför säsongen, men jag måste haft fel.

Vad har gjort att lagen inte spelar som de ska?
Är det de dåliga planerna? Nej, knappast. Råsunda har fått en splitter ny bana och AIK vinner ändå inte där.

Nej, jag tror det är spelarnas inställning till planerna.

Alla lag kan vinna på alla mattor, oavsett hur bra eller dåliga dem är.

Det ska bli roligt och se vem som blir svensk mästare 2010.

Posted on 06 maj 2010, in Allsvenskan 2010, Fotboll and tagged , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

