Fotboll | Oxie Idrottsplats…

…är mycket bättre än många allsvenska arenor…

Det har spelats två omgångar av fotbolls allsvenskan för herrar.

Och jag ger de första omgångarna dålig kritik, i alla fall på hur de allsvenska arenorna ser ut.

Jag måste säga att vår kära Oxie Idrottsplats är bättre skick än många av de allsvenska arenorna är.

Oxie IP äger verken el under, underhållning över vintern eller något, och ändå är den grön, visst är det fantastiskt?

Om man riktar sina blickar upp till Stockholm, Kalmar och Göteborg så finns där tre planer som inte är godkända för spel i allsvenskan (i mina ögon).

Stockholm och nationalarenan Råsunda, har ni fått order om att den inte fixas till så får AIK lämna Råsunda och hitta någon plan att spela på.

Både Fredriksskans och Rambergsvallen är i lika dåligt skick som Råsunda, fast ändå bättre.

Jag undrar egentligen hur Svenska Fotbollsförbundet har tänkt när man har valt att sätta allsvenskan i redan mars månad.

Vem tusan bryr sig om Allsvenskan spelar samtidigt som Fotbolls VM?

Inte jag i alla fall.

Det är kanske 10 spelare som lämnar allsvenskan för spel med sina landslag, men det är fan inte fler som lämnar.

Nej, dags för Svenska Fotbollsförbundet att ändra sina huvud till något klokt istället.

För jag lovar er, Oxie Idrottsplats är i mycket bättre skick än de flesta allsvenska arenorna i dagsläget…

Bild kommer på hur Oxie IP ser ut under helgens gång 😉

Posted on 26 mars 2010, in Fotboll, svenska arenor and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

