TIPS | Tolv enkla tips…

…för att få den perfekta livesändningen…

En perfekt live sändning på everysport.coms hemsida är inte bara att man ska förklara alla saker som händer på planen i detalj, utan det är även ett stort arbete innan och efter matcherna.

Nu är jag inte så högt i systemen så jag gör kommentarer efter matchen.

Men jag tänkte berätta lite hur jag gör innan en stor match som jag ska sända.

——–
[Klicka på bilderna för att få de större]

1. Jag går in och lägger mig som rapportör på matchens sida.

2. Skriver lite information om när jag kommer starta sändningen och mycket mer.

3. Lägger upp trupperna för lagen. (om de saknas)

4. Kollar information på lagens hemsidor.
   – vem man ska hålla koll på.
   – vem är skadade?
   – behöver man kunna smeknamn eller något annat?

5. Om man ska långt bort så planerar man sin resa med någon annan som också ska till match.
   Då får man ner kostnaden och kan diskutera eventuella spelare.

6. När man har kommit på plats, ”checkar man in” och sen letar man upp var man ska sitta.

7. Koppla upp till internet.

8. Logga in på everysport.com och skriv att man har anlänt till idrottsplatsen.

9. Få eventuell laguppställning och lägg ut den på sidan.

10. Nu är allt klart för rapportering.

11. Skriver det man hinner se.
    En match i högt tempo så får man ta ut det viktigaste.

12. Avslutar sin sändning och packar ihop.

–.  Åker hem med 3 poäng 🙂

Tolv enkla tips att göra för att få en bra rapportering.

Posted on 01 mars 2010, in everysport and tagged . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Kung Lindvall!! ..du är nu omnämnd på everysport bloggen, samt att det dyker upp på everysport.com sidan på facebook! Jag la upp en länk till din blogg och 12 enkla tips!
    Forza1!

  1. Pingback: 12 enkla tips från en rapportör « Everysport Blogg

Kommentera

