OS 2010…

…har inte varit så bra som jag hade trott.

Nej, att arrangera en tävling kräver mycket personal.

…men att funktionärerna inte kan ta ansvar för det uppdrag som dem har fått, kan jag inte begripa.
Gör dem såhär stora misstag måste de bli avstängda!

Just nu har jag hittat 4 STORA brister i årets OS tävling.

*Dödsfall innan OS startade: De startade att bygga en stor vägg efter olyckan. Varför inte göra det innan olyckan händer?
*Is maskinen förstörde isen när det var skridsko lopp. Finalen fick avbrytas och flyttas fram.
*Damernas skidskytte: Där ACO fick starta 12,5 sekunder efter den tid som hon egentligen skulle starta på.
*Herrarnas skidskytte: Ännu en tabbe från den personen som släpper iväg de deltagande. 23 sekunder innan han egentligen skulle iväg, lämnade han starten.

Angående skidskyttet så satt jag och följde damernas tävling. Det förvirrade verkligen mig, om ACO var 9a eller om hon var 4a.
Nu blev det så bra att hon kom fyra, men detta får verkligen inte hända.

Os 2010, kunde faktiskt ha varit bättre förberett.

Posted on 16 februari 2010, in OS 2010 and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

