Idrottsgalan…

…är redan ikväll…

Om knappt två timmar så är det dags för idrottsgalan 2010.

Med start klockan 20.00 i SVT nummer 1 så kommer 2009s bästa sportmän och sportkvinnor att ta emot ett härligt pris.

Jag kommer att sitta med uppdaterad information.

visst, även alla nyhetstidningar sitter på bättre information, men jag gör så gott jag kan 🙂

Polaren Andreas Törnqvist med frun sitter snart i Globen och hejar fram de bästa.
Ska försöka få honom att skriva en rad hur det var. (Det lär inte bli lätt) 😉

Alla nomineringar hittar du här under.
De jag tror vinner står under kategorin!

ÅRETS KVINNLIGA IDROTTARE
Jag tror att Helena Jonsson vinner.
Emma Johansson – (Cykel)
Helena Jonsson – (Skidskytte)
Lisa Nordén – (Triathlon)
Sarah Sjöström – (Simning)

ÅRETS MANLIGE IDROTTARE
Jag tror att Zlatan vinner, men det blir svårt för Robin har spelat grymt bra också.
Zlatan Ibrahimovic – (Fotboll)
Gustav Larsson – (Cykel)
Henrik Stenson – (Golf)
Robin Söderling – (Tennis)

ÅRETS LAG
Jag tror U21 landslaget vinner, efter ett kanon EM 2009.
Lina Andersson & Anna Olsson – (Längdskidåkning)
Svenska Bandylandslaget, herrar – (Bandy)
Svenska Fotbollslandslaget U21, herrar – (Fotboll)
Robert Karlsson & Henrik Stenson – (World Cup, Golf)

ÅRETS LEDARE/TRÄNARE
Svårt att säga men jag måste säga någon och det blir Jörgen och Tommy.
Staffan Eklund – (Skidskytte)
Carl Jenner – (Simning)
Jörgen Lennartsson & Tommy Söderberg – (Fotboll)
Pär Mårts – (Ishockey)

ÅRETS NYKOMLING
Känner inte till någon av dem, men tror på Rasmus Elm.
Daniel Berta – (Tennis)
Rasmus Elm – (Fotboll)
Marcus Eriksson – (Bilsport)
Jonas Jerebko – (Basket)

ÅRETS PRESTATION
Visst, jag tror Zlatan är favorit i alla kategorier, men Sarah Sjöström, som knappt är 17 år.
Therese Alshammar – (Simning)
Zlatan Ibrahimovic– (Fotboll)
Anna Nordqvist – (Golf)
Sarah Sjöström – (Simning)

ÅRETS IDROTTARE MED FUNKTIONSHINDER
Detta blir jävligt svårt, eftersom jag inte har någon aning alls. Men det är dags för Anders att vinna 😉
Dövbasketlandslaget, damer – (Basket)
Anders Olsson – (Simning)
Nicolina Pernheim – (Judo)
Anna Polivanchuk – (Simning)

Då får man se hur många rätt man får senare 🙂

Publicerat på 18 januari 2010, i Idrottsgalan 2010 och märkt . Bokmärk permalänken. 1 kommentar.

  1. Du ska snart få dina rader från engagemanget!

Lämna en kommentar