Oxie IF kvar…

Kvaltrean -09 007…i division 4 nästa år…

Igår stod det klart att det var BK Olympic som gick upp till div 3 nästa år. (grattis till dem)

Ja, man vet inte var man ska börja skriva och en års summering kommer inte att ske här 🙂
Förhoppningsvis så kommer det att komma en på www.oxieif.se

Men lite får man ta och berätta.

Årets första match började den 11/4 hemma på Oxie IP.
Vi tog emot gästerna Sjöbo IF, matchen slutade med vinst med 3-0 och jag kände på mig att denna säsongen kommer att gå bra.
Ett överraskande lag som Svedala IF tog kommandot rätt tidigt i serien och ledde inför sommaruppehållet.

Oxie som har legat ungefär på en andra plats hela serien ut har jagat Svedala sen sommaren.
Rätt tråkigt att vi har gjort detta då vi har varit ett bättre lag när alla spelare har varit på topp.

Tyvärr har vi haft såna matcher som har gjort att vi har förlorat mot ett ”sämre” lag i serien..
Med ”sämre” så menar jag att de ligger sämre till i serien.

Oxie med tränarna Olof Persson och Andreas Sörensen har gjort ett jätte bra jobb under säsongen tycker jag iaf.
Och deras målsättning var att bli bättre än förra året och det har vi blivit.

Nästa års målsättning är kanske samma och då vinner vi serien 🙂

Men nu till kvalet som jag anser att vi kunde ha vunnit men alla spelare i laget har inte varit på topp och då funkar inte ett kval bra.
Att nyckelspelare åker iväg inför kval eller blir sämre i formen, gör att man inte kan vinna.

Tyvärr säger jag nu, och det menar jag, och det är att man inte har kunnat stötta killarna på plats på två av tre matcher..
Tråkigt nog då domarkurs och Oxie IF Cup har kommit i vägen..

Kvalet slutade med att BK Olympic vann och Hässleholm slutade två.
Vi fick nöja oss med en tredje plats medan Åhus Horna kom på en fjärde plats.

Man kanske ska till nästa år lägga sig i Västra serien då jag anser att den är ”lättare”.

Södra serien producerade mycket fler poäng och det är jo skoj.

Vi får se hur 2010 ser ut!

FORZA OXIE IF!!!

Kvaltrean -09 007Foto : Lars Persson

Posted on 25 oktober 2009, in Åhus Horna, BK Olympic, Fotboll, Hässleholm IF, kval till div 3, Oxie IF and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Taskigt, men kanske lite vantat…Forhoppningsvis gar det battre nasta ar nu nar de varit sa nara.

  2. Det hoppas jag också på 🙂
    Vi måste upp en division…

Kommentera

