Oxie IF Cup…

Innecupen 002…slut för detta år…

Idag slutade Oxie IF Cup 2009 och det var Oxie IF 1 som stod som segrare idag..

Men vi backar bandet och tar allt från början.

Det var för några månader sen man fick förfrågan om man ville vara med och arrangera Oxie IF Cup.
Jag tackar självklart ja, och jag visste redan om vad som skulle krävas av mig.

Från början hade jag två uppgifter, men det blev fler och fler.
Men vad gör detta? jag har koll på det mesta och klarar av det 🙂

Ja, lottningen blev av på en söndag och spelschemat skickades ut.

Det blev fredag och förberedelserna var höga.
Jag, Margareta, Patrik åkte till hallen för att packa upp  sakerna.
En innebandy match stoppade oss att packa upp allt.

Lördags morgon började kl 06.45 för mig då min mobil väcker mig.
Åker upp till hallen för att bygga upp allt och sätta igång cupen.

Lördagen var tuffast för oss som arrangerade cupen.
Vi var i hallen från kl 07.15 till 22.00 på lördagen.

Det var P99 som började spela i Oxie IF Cup.
Och nytt för i år var att alla lag gick vidare till slutspel, antigen till A slutspel, eller till B slutspel.

Dagen gick snabbt och jag dömde själv många matcher.
För våra egna Oxie lag så mötes dem redan i kvartsfinalen.
Oxie vann men förlorade senare i semifinalen och gick till bronsmatch, där de även där förlorade och slutade fyra.

Dem som vann P10 klassen var Fremed Amager från Danmark.

Supercupen på kvällen och där var det Hyllie IK som vann.
För Oxie så slutade dem på en fjärde plats.

På kvällen var man en aning trött men man orkade inte att gå och lägga sig.. 🙂

Man skulle skruva tillbaka klockan över natten, men det märkte man verkligen inte…

Upp tidigt igen och tillbaka till hallen.
Skönt att man inte dömde förrän kl 11.45 på söndagen så man åkte hem igen vid 08.15 och sov lite till.
Sen var det tillbaka till hallen i ösregnet..
Säger bara att det är skönt att vi spelade inomhus 🙂

Idag hade man bara 6 matcher och det var rätt skönt 🙂
Det kändes verkligen i benen att man hade dömt en hel del 😉

Men nu till cupen..

Det var ålder P12 som spelade idag.
Oxie möte varandra i semifinalen och det var då det stod klart att vi skulle ha ett lag i final.

Finalen spelades mellan Oxie IF – Trelleborgs FF.

Innecupen 003Foto : Lars Persson

Det var en mycket jämn match som avgjordes efter förlängning.

Oxie stod som vinnare med 2-1 och vann därmed Oxie IF Cup 2009.

Nu sitter man i sängen och skriver ihop detta och man är rätt trött just nu..

Skönt att det är lov nästa vecka då man kan vila ut sig ordentligt 🙂

Innecupen 002Foto : Lars Persson

Posted on 25 oktober 2009, in Fotboll, Oxie IF, Oxie IF Cup 2009 and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Bra referat Lindvall…
    Tack för ovärderlig hjälp under cupen, det hade inte gått utan din hjälp..
    //Seketeriatet !

Kommentera

