Stadsbussarna…

…är sena som vanligt…

Man vet jo inte var man ska börja skriva men kan börja med att jag är så jävla trött på Malmö Stadsbussar…
De kommer sent, sent och åter sent  oavsett vilken tid det är..

Varje morgon när man ska till skolan så är man ute på hållplatsen kl 07.18, och bussen ska komma 07.20, men kommer där något buss just den tiden? Nej, redan då är bussen försenad och jag bor liksom 3-4 hållplatser från sluthållplatsen för linje 32.
De är alltid 3-5 och ibland ännu mer försenad från Oxie..

Men det är ännu värre när man ska hem..
Då är den alltid försenad mellan 1-5 minuter..

Idag skulle man till tandläkaren och man var på plats en minut innan jag skulle in där, fast det står på Skånetrafikens reseplanerare att den ska vara framme 10 minuter innan jag skulle in till tandläkaren.

Att skicka ett mail till kundservice på http://www.skanetrafiken.se är meningslöst, för de kommer alltid med samma svar.
”Vi kunde inte se i vår databas att bussen var försenad”

Sen trycker jag det är FEL att buss nummer ett ska gå 7-8 gånger under 07.xx tiden..
Linje 32 är ALLTID full på morgonen när man ska till skolan, är det inte lika viktigt att vi som bor vid linje 32 att komma till skolan än vad det är att barnen vid linje ett ska..
Jag tycker personligen att 32an och 1an ska gå lika ofta.
För varför ska den gå oftare på en sida av Oxie?

Gjorde självklart en undersökning med förseningen.
Jag kollade på 4 tider under en timme och det visade sig att två bussar var i tid till sin hållplats, men ingen annan buss!!!!!
SKRÄMMANDE!!!

En ändring måste ske Skånetrafiken om ni vill ha bra service!
Ni lyssnar inte!!
Dags att öppna öronen och lyssna på oss som åker så ni kan ändra lite…


Foto : PrintScreen

Posted on 25 augusti 2009, in Skånetrafiken and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

