Hemma igen…

…från Tivoli Cup 2009…

Äntligen beskriver jag ordet…
Nu har man kommit hem från Tivoli Cup i Danmark (Hilleröd)…

Det var en tuff och intensiv  och lärorik vecka..
Jag gjorde debut som huvuddomare med linjedomare och det var inte lätt att komma in i den rollen..
Men tack vore mina instruktörer så kom jag snabbt in i rollen som huvuddomare och fick lära mig en massa nya tips.
Som linjedomare gick det utmärkt tyckte jag..

Jag dömde 4 matcher som huvuddomare och det var åldrarna P17 (3st) och 14 (1st)..
Vet inte om detta stämmer men jag tror att jag fick ihop 10 varningar och ett rött kort.
En tråkig statistik men sånt är livet…

Nu får jag vänta och se vad instruktörerna skriver om mig.

Vad jag själv tyckte så gick det mycket bra i cupen, några få misstag som jag lärde mig till nästkommande match.
Det tar tid och lära sig att döma fotboll..

Men i övrig så tyckte jag cupen var bra, regnade lite då och då, men det var icke mycket..
Några lag blev hotade och vissa inte..
Mek Pek invigde och det var en kopia på Nicke och Nilla i Sverige…

Nu är det dags att vila upp sig till den 7/8 då första seriematchen är..

På återseende…

Posted on 12 juli 2009, in ad match, Domardebut, Domare, domaruppdrag, Domarutbildning, Fotboll, linjedomare, Tivoli Cup and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

