Beslutet är taget… (Sista delen)

…och nu är det verkligen taget…


Det är idag (Söndag) som jag lämnar Oxie IF P92 för gott..

Efter en tråkig förlust uppe i Ängelholm (8-1) så lämnar jag laget med ett minne för livet.
Då jag kommer satsa mer på min domarkarriär, som jag verkligen vet att jag kan komma långt med..

Jag börjar inte precis gråta när jag lämnade laget, men en sorg finns, men den visas inte.

Den stora anledningen varför jag lämnade laget var att jag hade skadat mig..
Jag är inte speciellt sugen att ställa mig i buren igen och rädda en massa bollar när jag ska känna mig rädd att jag ska bli skadad igen, nej, så ska det verkligen inte vara..

Men jag hade redan beslutat att jag skulle sluta efter säsongen innan jag fick skadan, och då hade jag beslutat mig eftersom jag kände att tränarvalet inte var rätt för vårt lag.
Jag fick sämre självförtroende, och min form blev bara katastrof.
Försökte få upp den igen på träningarna men det gick inte..
Varför vara målvakt när man inte ens har så mycket målvakts övningar ibland??
Visst hade vi mycket målvaktsövningar, men att satsa på att lira på småmål när vi har en målvakt som behöver komma in i matchkänsla (som många av våra ute spelare också behövde) så kändes det inte läge att stanna kvar..

Jag lämnade laget med att ge Jerry en kram efter slutsignalen, sa även hejdå, till Leif för denna säsong.

Jag vill säga ett sort tack till Jerry och Micke som har varit i laget sen 1998, de har verkligen gjort mycket för detta lag..

Tyvärr så kommer P92orna inte vara kvar som lag då alla går upp som Juniorer till nästa säsong.

Vi ses kanske på fotbollsplanen eller vid sidan om, för jag finns fortfarande kvar i föreningen 🙂

Posted on 05 oktober 2008, in Fotboll, Info and tagged , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Kommentar #4…the final one!

    Ja vad ska man säga 🙂 Vi har haft många år ihop och mycket kul ihop. Jag är tacksam för att du alltid ställt upp som målvakt. Det är ingen självklarhet, när man är yngre att ställa sig mellan stolparna.

    Både Micke och jag önskar dig all lycka till i framtiden. Vi kommer att sakna dig mycket. Hälsa och tacka pappa oxå! Han har skjutsat dig över hela Skåne och varit oss till stöd, både som sponsor men framför allt som en glädjespridare.

    Vi hör & syns på en plan nära oss…

Kommentera

