Jag summerar årets..

…domaruppdrag…

fast att det är några matcher kvar att döma..

Vi kan först berätta att det har varit ett lärorikt och ett händelserikt år..

Vi startar med vårens behörighet
Hd : Ungdomsmatcher
Ad : Hade ingen..

Höstens behörighet..
Hd : Div 6 Herrar
Ad : Div 5 Herrar

Ja, jag gick domarkursen i mars som innebar 15 timmars teori..
Vi träffades under 3 dagar och det var mycket lärorikt som sagt..

Jag blev godkänt på löptestet den 1/4..

Jag var ganska anonym innan jag blev utseed till sveriges unga domare 2007..
Jag blev lycklig och Skåneboll fick koll på mig?

En massa ungdomsmatcher blev det iaf, utan ad uppdrag..

I Juli så åkte jag iväg med ett 15 tal andra domar kollegor till Danmark för dömning där.
Bland annat var Naim på plats som började hjälpa mig på ad biten, och jag blev godkänd match för match (lite smådelar som skulle fixas)
Där dömde jag som högst G18 och det var en riktigt tuff match..

Jag blev godkänd av de som var där (det vill säga kontrollanterna)

Jag åkte hem och var riktigt nöjd att jag hade lyckats som assisterade domare..

Den 3 augusti så var det dags för eskilscupen och döma med kontrollanter där uppe i Helsingborg..
Maria från Skåneboll var där och gav oss feedback efter matchen..

Citat från vad Maria skrev i utvärderingen..

”Andreas hade tre matcher som AD. Han trivs som AD, och det syns. Alert, engagerad och koncentrerad. Bra tecken och rörelse – stilren. Håller linjen bra och har korrekta offsidebedömningar. Snabb i både fötter och tanke.
Rekommendation:
Andreas rekommenderas få provmatcher som AD i div 5 herr. ”

Jag tyckte det var ett bra täcken på att jag hade lyckats som ad 🙂

När höstens seriematcher drog igång igen så fick jag 4-6 matcher i div 6/7..
Fick en match i div 5, men den tackade jag nej till eftersom jag inte kunde den dagen..

Tyvärr fick jag en skada den 6/9 som gjorde att jag inte fick döma på en månad…
Där fick jag tacka nej till 3 matcher, som jag verkligen ville döma, men både pappa och läkaren sa nej.. 😦

Idag har jag inga uppdrag och skadan är ”borta” på måndag så kan jag säkert komma igång med dömandet igen 🙂

Kommande dömningar är Oxie IF Cup 24-26/10 , Skånecupen? ja vi får se vilka turneringar jag får döma nu till vintern/våren.

Fortsättning följer….

Posted on 30 september 2008, in ad match, Domare, Domarutbildning, Fotboll, linjedomare and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

