En dag hos…

…brandkåren…

Eftersom de andra i min klass är i revinge, och den tråkiga Kim tillät inte ens att jag fick åka och hälsa på?!?!

Jaja, igår (onsdag) var jag på Brandkåren Syd..
Skolan hade fixat en plats hos mig där bara under onsdagen..

Jag började kl 9, men var där lite innan eftersom bussen kom då..
Jag träffade Peter där som tog hand om mig..
Det han jobbade med var att fylla på gastuber, och rengjorde maskerna..

Fika runt 9..
Sen visade Liman (eller hur det stavas) mig runt på Stationen..
Det tog ungefär 10 minuter.

Efter rund visningen så fixade vi lite bilar, eftersom han var mekaniker..
Ett stort larm gick runt 10 , så jag fick se när alla brandmän och ambulansmän sprang ut till bilarna och därefter körde iväg..
3 brandbilar + en ambulans körde samtidigt, och konstigt nog så var där ingen nyhet om det när man kom hem.. ???

Vid halv 1 så åkte jag och Liman vidare till Hyllie, Jägersro, Öster och sen till Lund..
Vi var tillbaka på stationen kl 3, och då tog jag bussen hem..

Så var min dag på Räddningstjänsten Syd

Posted on 18 september 2008, in Brandkåren, Räddningstjänsten and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. spännande att läsa 🙂

Kommentera

