En dag med allsvenska…

…domare 🙂
Som priset som Årets Unga Domare så fick jag en stor överraskning i Stockholm..
Det var att följa med Peter Fröjdfeldt och Stefan Wittberg i en Allsvensk match..

Och då var det äntligen dag för detta..
Det var mellan matchen Malmö FF – Kalmar FF (3-2) på Malmö Stadion 🙂

Ungefär såhär såg dagen ut (eller ja kvällen)

Runt 4 tiden så kom Peter och Stefan och hämtade mig hemma hos mig 🙂
Hoppade in i bilen och åkte till Malmö Stadion där vi träffade Peter och Roger..

När vi kom till Malmö Stadion så satte vi väskorna i omklädningsrummet och senare så gick vi ut och kollade planen..
Allt var inte okej på planen, så vaktmästarna fick krita om lite 🙂

Efter plankollen så var det dags att gå och fika och snacka lite..
Efter fikan så gick vi tillbaka till omklädningsrummet för att byta om (inte jag som jag slapp) 🙂
Och lite senare uppvärmning..

Precis innan matchen så kollade domarna så allt var okej..
Och det var de..
Intågning inför 13 000 åskådare , det var häftigt att gå in där 🙂

Under matchen så satt jag på 4de domarens plats…
Och där såg jag väldigt bra 🙂

Under halvtidspausen så peppade killarna varandra och sa att de skulle fortsätta som de gjorde i första..

Under andra halvlek så såg jag matchen från samma plats..

Efter matchen kom kontrollanten från SvFF in och snackade ett par ord med domarna..
Och enligt han så hade de skött sig väldigt bra..

Sen kom pappa in och tog kort på oss, och senare så tackade jag för mig och åkte hem..

Tack Peter, Peter, Stefan och Roger för en underbar dag 🙂
Dagen var mycket lärorikt och detta kommer jag ta åt mig och göra när jag dömer själv 🙂

Från Vänster : Stefan, Jag, Peter och Peter

Posted on 30 juli 2008, in Domare, Info, Peter Fröjdfeldt, Stefan Wittberg and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Trevligt 🙂

Kommentera

