Denmark Soccer Festival 2008

…blev en mycket jobbig vecka…
Tyvärr har inlägget inte hunnit komma förrän nu..
Jag har haft mycket att göra sen jag kom tillbaka från Danmark..

Men här kommer min lilla berättelse vad som hände i Danmark..

Jag och Stedtjer tog tåget från Oxie Station kl 13:42..
Där vi mötte de andra 2 domarna , Dennis och Serhan
Innan vi åkte vidare till Kastrup så tog vi oss en god hamburgare på Burger King..
Ö-tåget vidare till Kastrups station på spår 1..

Sen började allt..
Here we go som vi skulle åka med hade lovat oss en buss kl 15.15 som tyvärr aldrig kom?!
Nänä, tydligen så hade det blivit fel i papperna som vi hade fått..
Bussen som vi skulle ta skulle gå kl 17.15 ungefär ..
Så vi fick vänta på Kastup i ungefär 2 timmar…

Runt 6 tiden så var vi framme i Ishöj där cupen skulle spelas..
Vi checkade in och packade upp våra saker, och vid 7 så kom de övriga svenska domare..

Vi fick bo i en skolsal ungefär 50 meter från den närmsta planen, allt var perfekt 🙂
Kanske inte allt, men maten såg väldigt mycket, kall, inte tillaggad och mycket mer…

Måndag..

Klockan ringde kl 6 då de flesta domare skulle upp..
Jag sov faktiskt till halv 7, sen var man tvungen att gå upp för att äta frukost (bullar)

07.45 kom Rolf, Jonas och Lars in med dagens matcher..
Jag hade inte fått några matcher första dagen, men på något sätt så fick jag 2 ad matcher , som var mycket spännade, då det var mina första ad matcher i min karriär..

kl 11.00 så var det debut för mig i cupen för att döma 7 manna..
2 7 manna matcher blev det under dagen..
16 och 17.00 så var det ad matcher som gällde, inte speciellt svårt vad jag själv tyckte 🙂

Läggdags var runt 12 tiden..

Tisdag..

Uppstigning samma tid och lite tidigare matcher idag ..
Kl 09.00 var min första 7 manna match och denna dag visste jag att den skulle bli jobbig..
Sjukt mycket värme och bara sol..

Mina matcher idag blev : 3 7 manna matcher och 2 ad uppdrag..

På kvällen så åkte Jag, Stedtjer och Dennis till Bakken för att bara ha något och göra, det var inte så speciellt roligt att bara va på skolan en hel kväll..
Men när vi kom tillbaka så hade vi sjukt ball (som jag inte nämner här)

Läggdags blev vid 12 – halv 1 tiden…

Onsdag..

Idag hade man lite mer tur att börja kl 10.00 med 7 manna matcherna..
Men redan kl 9 var det ad match som gällde..

Tyvärr så kommer jag inte ihåg hur många ad uppdrag jag hade idag..
Men det blev säkert 2½ matcher, då jag gick hoppa in i en match, då en annan ad domare blev skadad..

På kvällen var det Bröndby – Juventus på Bröndby Stadion som gällde..
En mycket bra och underhållande match..
Dock så gav inte domaren ett ända kort under hela matchen, då han hade fått i uppdrag att inte göra det?!

Det tog ca 40 minuter att bara komma ut från stadion området efter matchen..

Läggdags var vid samma tid som de andra dagarna..

Torsdag..

Ja, sista dagen under turneingen som var lite tur vad jag tyckte..
Jag hade inte orkat mer, det hade säkert inte de andra domarna inte heller gjort..

Idag råkade jag ta på mig lite för många ad uppdrag som resulterade min orka..
Jag hade fått P96 finalen i 7 manna som jag blev mycket nöjd med..

5 matcher idag hade jag (tror jag) och inför finalen var man ganska trött..
Men det löste sig..
Detta var nog en av de jobbigaste/svåraste matcher jag nånsin har dömt i min domarkarriär..
Då menar jag såklart med 7 manna matcher..

Vid 6 så gick bussen hem..
Och en timme senare vart vi framme i Limhamn, där pappa hämtade mig..

Tack till de andra domarna som var där (Naim, Sebastian, Fredrik, Fredik S, Dennis, Miran, Bobby, Martin, David, Edin, Antonio, Mikael, Emir, Alexander och Serhan) för att ni hjälpte mig att utveckla mig som Ad..

Och ett stort tack till Rolf, Lars och Jonas, för ni gjorde en feedback på de flesta ad uppdrag jag hade 🙂

Posted on 28 juli 2008, in Denmark Soccer Festival, Domare and tagged , . Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Annika & Phil

    Låter hektiskt men kul! Vad är ad uppdrag? Hoppas allt gick bra med Fröjdefeldt i söndags – resultatet blev ju snyggt!
    Kram Annika & Phil

  2. Hej Annika

    Ad uppdrag är Assisterande domare, dvs en sån domare som springer på linjen med en flagga i handen 🙂

  3. hej, vilket lag och åldersgrupp?
    jag va också i danmark, ösmo gif f94/93 .
    som också i skolan

Kommentera

