Allt fler domare…

…blir hotade..

Ja, jag läser det, dag in och dag ut, om att domare blir hotade, mordhotade osv..
Jag tycket detta är sjukt..
En domare påverkar jo spelet, men han påverkar det jo faktiskt inte så mycket!

Det är allt vanligare att en div 6 domare blir hotad än vad dom domarna som dömer i Allsvenskan.
Det är kanske dags att sätta in polisbevakning under en div 6 match?
Nej, det tycker jag verkligen inte!  Att det finns huliganer även i 6an har jag aldrig sätt förut, förrän jag läste det på nyhetetssajter..

Personligen har jag blivit hotad 1-2 gånger under fotbollsmatcher..
Eller ja, under o under, har det aldrig blivit, det har mer varit efter matcherna..
En polisanmälan gjordes, som skolan (oxievångsskolan) gjorde..

Ja, jag tycker att man ska skaffa vakter som är på VARJE match, även i div 7.
Som kan hålla borta huliganerna från fotbollen, det blir bara så tråkigt att se när dom bara ska förstöra!

Allt som jag skriver, står jag för såklart!

Posted on 29 september 2007, in Domare and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

