Telia har landets sämsta support!!!!

Utan att ens göra en jämförelse bland de olika supporter det finns inom datavärlden så utser jag idag Telia som landets, eller kanske världens sämsta support!

Allt började idag klockan 15.20 då jag sätter mig i kö till supporten på Telia. Jag får placering två och uppskattad tid är TRE minuter. Tiden går, tiden går och den går ytterligare, tre minuter har gått och jag har fortfarande samma köplats. Tiden går ytterligare och klockan 15.45 får jag hjälp med mitt ärende. Är lite småsur att det tar så lång tid och är ganska förbannad över det jag ska ha hjälp med.

Varför hör jag av mig?
För er som inte vet berättelsen så började den redan i fredags. Klockan 17.00 blev det svart mot ManuFrogs servrar. (Det är de webbhotell som jag har när jag bygger hemsidor). Jag kom verken in på det trådlösa internet eller kabelbundna. Jag trodde det var tillfälligt och att min IP adress hade blivit blockerad av ManuFrog och åkte på ärende. Jag kommer hem 1½ timme senare och får se att det fortfarande är nere. Går in på mitt mobila och kontaktar även mitt webbhotell där jag får svar att det fungerar som det ska. Som sagt, kopplar upp mig på det mobila internet och där fungerar allt som det ska.

Vid sju tiden på torsdagen kontaktar jag Telia där jag får reda på att min router(?) är i sönder och är tvungen att byta ut denna. Men det hjälper inte i mitt ärende och de säger att jag ska återkomma till dem under fredagen.

Morgonen därpå loggar jag in på telia.se och klickar in mig på kundservice. Jag ställer mig ytterligare i kön och fortsätter att berätta att det är fel och att något måste göras, de evisas att jag ska ta kontakt med mitt webbhotell, men jag envisas tillbaka och skickar loggar i deras chatt och visar att de inte har några problem. En felanmälan skrivs och jag tackar för mig i chatten. Tio minuter senare får jag tillbaka ett sms att jag ska höra av mig till Telia och komplitera min felanmälan. Jag loggar in igen på Telias chatt och fortsätter att prata med de. Men man får aldrig något slut på denna berättelse och de säger att vi ska avvakta.

Helgen går, det blir lördag och det blir söndag, men inget händer. På måndag hör jag av mig igen till Telia. Då har de fått in en felanmälan och tekniker kollar på det. Men man kommer fortfarande inte in på sidan. Man kommer in lite då o då, men det är inte okej.  Jag skiter i Telia och tackar för mig och hoppas att det löser sig snart.

Tisdagen, ingen anslutning
Onsdag, kunder hör av sig till mig att de inte kommer in på sida sidor (fortfarande) och jag återvänder till Telia igen. Där får jag prata med en som heter Marie Dahlin, hon verkar trevlig och så, lämnar mina uppgifter och sen lämnar hon chatten! Allt jag får i text är om jag vill göra deras jävla utvärdering!!!

Detta är inte alls okej! En support ska hjälpa till och vara vänliga även om man är otrevlig tillbaka!
Att man bara lämnar chatten utan att säga något är fan inte okej!

Nej, deras support måste eller är en av landets sämsta!
Det har jag utsett idag, och jag tror en hel del människor håller med om det!

Publicerat på 06 juli 2011, i Telia och märkt . Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.

Lämna en kommentar