Förbundet i ett nötskal…

Det började redan förra året då förbundet införde Falling Target SM på Mega Link och därmed elektronik.

När jag fick höra det så började jag såga systemet direkt och idag fick jag även testa på att skjuta på det.

Och jag har varit så himla negativ inställd på Falling Target på elektronik då all den spänning som fanns på vanliga Falling Target har försvunnit.

Det gick inte alls bra för mig idag, men det var bland annat att man var så negativ inställd.

Visst, det finns två positiva saker i det hela.
1. Det blir allt säkrare för alla.
2. Tiden minskas sjukt mycket.

Men det är ingen spänning längre för skyttarna samt publiken.

Jag menar, det var extremt spännande innan när man såg att prickarna var på väg upp men åkte sedan ner igen, nu redovisas prickarna som svarta och vita och hur jävla intressant är det egentligen?

Sportskytteförbundet är ett nötskal och jag (och många andra skyttar) att förbundet inser att detta att ändra till Mega Link bara är ett fjasko istället för succé. Jag tror inte många skyttar är på plats under SM helgen i Norrköping.

Tyvärr, förbundet, ni gör det för svårt för alla skyttar…… Varför inte låta allt vara som det ska???


Såhär ser dagens Falling Target tävling ut.


Såhär såg Falling Target ut innan.

Posted on 10 oktober 2010, in skytteförbundet and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 93 andra följare

